حلق و حنجره

جراحی لوزه - کلینیک شانا

جراحی لوزه

در برخی مواقع لوزه ها دچار عفونت می شوند و این عفونت باعث رشد آن ها می گردد، این امر موجب ایجاد مشکلاتی می شود که در نهایت فرد باید  عمل جراحی لوزه انجام دهد.

اگر رشد این غدد لنفاوی برای شما مشکلاتی نظیر: آبسه در اطراف لوزه ها، عفونت، درد، بوی بد دهان و غیره به وجود آورد لازم است تا به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

در صورتی که دیگر کاری از دست آنتی بیوتیک ها بر نیاید پزشک به شما عزیزان انجام عمل جراحی لوزه را توصیه می کند که این عمل جراحی را باید توسط جراح گوش و حلق و بینی انجام دهید.

عفونت های حلق و حنجره

لارنژیت یا التهاب حنجره چیست؟

یکی از شایع ترین بیماری های تارصوتی است. التهاب حنجره مخاط تار صوتی را درگیر کرده و متورم می سازد.

در حنجره ی شما دو چین صوتی که به عنوان تارصوتی شناخته می شود وجود دارد. این چین های صوتی صدا ایجاد می کنند و به شما اجازه می دهند که بتوانید راحت صحبت کنید. در کنار این چین های صوتی و مخاط، چندین غضروف وجود دارد که به حافظت و حرکت این تارها کمک می کند.

فارنژیت یا التهاب حلق چیست؟

فارنژیت التهاب غشاهای مخاطی است که در پشت، گلو و یا حلق را می‌پوشاند؛ این التهاب منجر به احساس ناراحتی، خشکی و دشواری در بلع می‌شود. فارنژیت اصطلاح پزشکی برای گلو درد است، که علل فارنژیت شامل عفونت‌های ویروسی مثل سرماخوردگی و عفونت‌های باکتریایی مانند استرپتوکوک گروه A است.
عفونت های حلق و حنجره کلینیک شانا
اختلالات صوتی-کلینیک شانا

اختلالات صوتی

اختلالات صوتی به دلایل مختلفی ایجاد می شوند. پزشکان متخصص در بیماری های گوش، بینی و گلو و آسیب شناسان گفتاری زبان در تشخیص و معالجه اختلالات صوتی نقش دارند. درمان اصلی اختلالات صوتی به عاملی که باعث اختلال صوتی شده بستگی دارد و می تواند شامل صدا درمانی، دارو، تزریق یا جراحی باشد. اختلالات صدا منجر به بروز مشکل در صدا، حجم، لحن، تن و سایر کیفیت صدای بیمار می شود. این مشکلات در زمانی که تارهای صوتی فرد لرزش طبیعی نداشته باشند به وجود می آیند. صدا و گفتار فرد در اثر بیرون آمدن هوا از ریه های فرد و عبور از روی تارهای صوتی ایجاد می شود.

اختلالات غدد بزاقی

غدد بزاقی شما بزاق تولید می کنند ، که دهان شما را مرطوب نگه می دارد ، از دندان های شما در برابر پوسیدگی سریع محافظت می کند و به شما در هضم غذا کمک می کند. غدد بزاقی نسبتاً کوچک هستند و در اطراف آسترهای داخلی دهان ، لب ها و گونه های شما هستند.

تعدادی از بیماری ها می توانند غدد بزاقی شما را تحت تأثیر قرار دهند. این موارد از تومورهای سرطانی گرفته تا سندرم شوگرن متغیر است. در حالی که برخی از شرایط با گذشت زمان یا آنتی بیوتیک از بین می روند ، برخی دیگر به درمان های جدی تری از جمله جراحی نیاز دارند.

غدد بزاقی - کلینیک شانا
اختلالات بلع - کلینیک شانا

اختلالات بلع

بلع مشکل یا دیسفاژی، اختلالی است که در آن فرد برای بلع مواد غذایی یا مایعات از دهان به معده، به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد. اختلال بلع، نیز ممکن است با درد همراه باشد و حتی امکان دارد بلع غیرممکن شود. اختلال بلع در مواقعی که خیلی تند غذا می خورید یا غذا را کامل نمی جوید، دیده می شود و معمولاً نگران کننده نیست. اما اختلال بلع مداوم ممکن است یک مشکل پزشکی جدی را نشان دهد که نیاز به درمان دارد.

اختلال بلع در هر سنی می تواند رخ دهد، اما در بزرگسالان بیشتر دیده می شود. علل مشکلات بلع متفاوت است و درمان به علت آن بستگی دارد.