جراحی لوزه

جراحی لوزه - کلینیک شانا

عمل جراحی لوزهدر برخی مواقع لوزه ها دچار عفونت می شوند و این عفونت باعث رشد آن ها می گردد، این امر موجب ایجاد مشکلاتی می شود که در نهایت فرد باید  عمل جراحی لوزه انجام دهد.

اگر رشد این غدد لنفاوی برای شما مشکلاتی نظیر: آبسه در اطراف لوزه ها، عفونت، درد، بوی بد دهان و غیره به وجود آورد لازم است تا به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

در صورتی که دیگر کاری از دست آنتی بیوتیک ها بر نیاید پزشک به شما عزیزان انجام عمل جراحی لوزه را توصیه می کند که این عمل جراحی را باید توسط جراح گوش و حلق و بینی انجام دهید.

مشکلات ناشی از لوزه ها

مشکلات ناشی از لوزه ها را می توان به دو دسته ذیل تقسیم نمود:

1. مشکلات ناشی از عفونت لوزه ها
  2. مشکلات ناشی از بزرگ شدن لوزه ها

عفونت های لوزه

ویروس ها یا میکروب ها می توانند منشا عفونت های لوزه باشند که تشخیص این موضوع به عهده پزشک بوده و درمان مناسب با توجه به نوع عفونت اتخاذ می شود. عفونت گلو به طور مکرر منجر به بروز عوارضی در افراد خواهد شد که آن ها را در ادامه آورده ایم:

• عوارض چرکی:از جمله آبسه ها که می بایست آن ها را با جراحی درمان نمود.
  • عوارض غیر چرکی:این عارضه ها به دلیل تاثیر مستقیم عفونت ایجاد نشده و معمولاً به دلیل وجود مشکلاتی در سیستم ایمنی به وجود می آیند. نارسایی کلیه، تب رماتیسمی و مخملک از جمله این عوارض می باشند.
جراحی لوزه-کلینیک شانا

مراقبت های کوتاه مدت بعد از جراحی لوزه ها چیست؟

• داروهایی که پزشک برای تان تجویز کرده است را به طور کامل و طبق دستور مصرف استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان اقدام به مصرف خودسرانه داروها نکنید زیرا مصرف داروهایی مانند داروهای استروئیدی موجب کاهش غلظت خون و در نتیجه بالا رفتن احتمال خونریزی می شود.
  • حداقل ۷ روز بعد از عمل لوزه جهت چکاپ و معاینه مجدد به پزشک خود مراجعه کنید.
  • حداقل به مدت ۴ روز بعد از جراحی استراحت کرده و تا حد ممکن از انجام فعالیت ها و ورزش های سنگین خودداری کنید.
  • لازم است طی ۱ هفته ابتدایی بعد از جراحی لوزه ها اقدام به مصرف نوشیدنی های سرد، بستنی، فرنی، سوپ و به طور کلی مواد غذایی نرم و آبکی نمایید.
  • داشتن مشکل در حرف زدن، سختی در غذا خوردن، بروز گلو درد و گوش درد، به وجود آمدن لایه ای سفید رنگ بر روی زخم و متورم شدن زبان کوچک از عوارض شایع این جراحی بوده، به تدریج و بعد از حدود ۱۴ روز برطرف می شود.

پس از هر وعده غذایی اقدام به شستن دهان خود توسط سرم نمکی کنی